Saturday, May 30, 2009

Bagaimana untuk Mendapat Pendapatan Lumayan di dalam Bisnes MLM ini?

31May2009

Saya kini berada di Kota Bharu sempena cuti sekolah yg panjang, saya pulang ke KB untuk menghadiri beberapa undangan kenduri kahwin sanak-saudara di samping itu dapat jumpa dgn orang tua di kampung halaman.

Kali ini saya ingin berkongsi pengalaman/ilmu dalam perniagaan MLM/network marketing ini.

Sekiranya anda ingin mendapat pendapatan lumayan 5 angka setiap bulan dan mendapat wang royalti setiap 4 bulan, beberapa perkara yg anda perlu lakukan

1. pertama-anda mesti minum susu alpha lipid setiap hari
2.kedua -bercakap kebaikan produk kepada sesiap yg anda jumpa-saya suruh anda bercakap bukan menjual...cakap sahaja kepada sesiapa yg anda jumpa, soalan biasa yang boleh anda tanya "Pernah dengar Alpha Lipid?"
3. ketiga -ceritakan peluang buat duit bersama alpha lipid kepada prospek anda setiap hari. lagi banyak senarai prospek anda lebih banyak peluang untuk anda berjaya
4. keempat -hadiri meeting mingguan syarikat spt hari rabu malam di KL
5. kelima-follow up semua pelanggan anda, pastikan mereka minum cara betul dan konsisten setiap hari.
6. bantu orang yg dah join dalam grup anda, buat senarai nama mereka dan approach mereka. lagi banyak senarai nama yg mereka ada semakin berkembang rangkaian anda.
7. Duplikasi-duplikasikan usaha anda dengan memastikan anda bawa prospek baru ke meeting mingguan dan mereka juga membawa prospek baru setiap kali datang meeting.
8.Buat setiap hari- jangan biarkan hari anda berlalu tanpa anda buat usaha apa-apa untuk bisnes Alpha Lipid anda, aktiviti yg banyak akan menghasilkan produktiviti anda. Masalah paling banyak orang lakukan ialah do nothing, do little tapi expect outcome yg hebat. Wrong!

Di dalam bisnes ini anda bekerja penat pada peringkat awal untuk memasang rangkaian manusia di dalam grup anda, pesanan saya, buatlah selaju mungkin, secepat mungkin dan seramai mungkin yg join.

Pastikan anda sentiasa bermotivasi tinggi untuk mengejar TARGET atau MATLAMAT anda dalam bisnes ini. Biasanya good leader sets BIG BIG TARGET then terus berusaha untuk mencapai TARGET tersebut. Sebab itulah mereka berjaya cepat dan dalam masa singkat.

Good Leader kejar target, Poor performer banyak komplain dan banyak fokus kepada masalah.

Bina TARGET anda SEBESAR mungkin. Supaya anda merasa BERBALOI DAN BERTENAGA untuk mengejarnya.

Bagi saya jika anda letak RM10,000 setiap bulan punya pendapatan sudah cukup besar untuk orang biasa. So just do it! Selepas capai rm10,000 set Bigger target spt RM20,000 pula...begitulah seterusnya.

Jumpa seramai mungkin prospek anda dan juga prospek downline anda...bergerak bersama Team anda.

Tanpa ada rangkaian leader dan pelanggan yang besar tak mungkin anda mendapat pendapatan LUMAYAN 5 angka setiap bulan.

Just do it daily, consistently,

Sekian semoga sukses!!

wan hamidi
diamond

No comments: